/Katastrofą patyręs laivas Costa Concordia iš vidaus

Katastrofą patyręs laivas Costa Concordia iš vidaus

Costa Concordia buvo įspūdingas laivas. Prabangus kruizinis laineris  sužavėdavo visus kurie įkeldavo koją į jį. Šis laivas, dabar tapęs monstru, buvo pakrikštytas 2006 metais ir galėjo priimti daugiau nei 4000 keleivių vienu metu. Su 1500 kajučių, kazino, teatrais, prekybos centrais, ligonine ir kino salėmis, laivas buvo iš esmės mobilus miestas ant vandens.

„Costa Concordia“, kuriuo plaukė 4 229 žmonės iš 70 šalių, į uolas prie Džiljo salos krantų atsitrenkė 2012 metų sausio 13-osios vakarą, kai daugelis keleivių ruošėsi sėsti vakarienės pirmąjį savo kruizo vakarą. Žuvo 32 žmonės. Dėl laivo avarijos kaltu buvo pripažintas kapitonas, kuriam vėliau skirtą 16 metų kalėjimo bausmė.

Trijų futbolo aikščių ilgio aplamdytą laivą su Olandijos ir Vanuatu vėliavomis plaukiojantys vilkikai tempė į Genujos uostą šiaurės vakarų Italijoje, kur „Costa Concordia“ buvo supjaustytas kaip metalo laužas.

Operacijos metu kruizinio laivo viduje buvo 17 žmonių įgula, o jį lydėjo 12 pagalbinių laivų, gabenančių narus, inžinierius, medikų komandą ir aplinkosaugos ekspertus. Ši vilkstinė judėjo tik 2 mazgų (3,7 kilometro per valandą) greičiu, todėl kelionė užtruko net 6 dienas.

Jautriais jutikliais, pritvirtintais prie laivo bortų, buvo stebima, ar apgadintame korpuse neatsiranda įtrūkimų, o per povandenines vaizdo kamera stebėta, ar iš lainerio neišplaunamos jokios nuolaužos, baiminantis, kad iš korpuso į jūrą gali pasklisti nuodingų teršalų.

Bet kokios iškritusios šiukšlės – pavyzdžiui, lagaminai, drabužiai arba baldai – išgriebti didžiuliu tralu, o infraraudonųjų spindulių jutikliai naktį naudoti aptikti galimiems naftos produktų išsiliejimams. Prieš operaciją, likę gyvi keleiviai, grįžo į Italijos Toskanos regionui priklausančią salą paskutinį kartą atsisveikinti su šiuo laivu, sakė esantys pasiruošę palikti praeityje savo košmariškus įspūdžius.

Nugabenus laivą į Genujos uostą, buvo išnešti visi daiktai ir išmontuota įranga. Tada palengvėjęs laivas nutemptas į metalo laužo vietą, kur buvo supjaustytas į tris dalis ir išmontuotas. Tai buvo didžiausia laivo iškėlimo operacija per jūrų laivybos istoriją.
Fotoreportaže siūlome jums pamatyti, kaip atrodo apleistas laivas iš vidaus.