Paskutiniai įrašai
BENDRAUKIME:
PagrindinisApleisti pastataiErdvinės spalvų iliuzijos apleistuose pastatuose

Erdvinės spalvų iliuzijos apleistuose pastatuose

Talentingų meninkų dėka apleisti pastatai neretai tampa ypatingais meno kūriniais, tačiau deja, tik labai siaurai auditorijai bei paprastai labai trumpam – iki tol kol būna nugriauti ar renovuoti.

Prancūzų meninkas Georges Rousse savo erdvines spalvų instaliacijas apleistuose pastatuose rengia nuo 1980 –ųjų.

Rousse apleistas erdves mėgsta nuo vaikystės. Gimusiam po Antrojo pasaulinio karo vaikui apgriuvę sandėliai buvo tarsi žaidimų aikštelės, kuriose užgimdavo fantazijos. Taip sunykimui pasmerkti pastatai tapo savotiška menininko aistra. Vilniuje tokių pastatų yra pakankamai, tad 2009 (Vilnius – Europos kultūros sostinė) į Lietuvą pakviestas Rousse turėjo iš ko rinktis. Jau antrą kartą pasisekė buvusiems Geležinkeliečių rūmams. Prie frontono dešimtame dešimtmetyje buvo prilipdytas Mindaugo Navako „Kablys“, dėl kurio ir pats pastatas pakrikštytas Kabliu. Šįkart šiame name-vaiduoklyje buvo įsikūrusios Rousse instaliacijos.

Arno Andriualičio nuotrauka

Per parodos atidarymą buvo smagu žiūrėti ne tik į instaliacijas, bet ir į atgimusį Kablį. Žmonės tik trumpam sustodavo paspoksoti į Rousse’o darbus ir keliaudavo tyrinėti daugeliui pirmą kartą atviro namo-vaiduoklio. Keliaudama su srautu tokių tyrinėtojų netrukau pastebėti, kad menininkas ne šiaip sau pagrindine instaliacijų forma pasirinko apskritimą. Pats neoklasicistinio stiliaus pastatas suplanuotas taip, kad kaip beeitum, apsuksi ratą ir grįši į tą pačią vietą. Taip pat gausu lubų ornamentikos su apskritimų motyvais. Žmonės džiaugėsi Kabliu, apžiūrinėjo intymius bevardžių grafitų menininkų pasisakymus ir antisovietinius užrašus.

Tik įėjus į pastatą prieš akis atsiduria dvi instaliacijų nuotraukos – galutiniai Rousse’o darbo rezultatai. Menininkas teigia neprisirišąs nei prie erdvių, nei prie įdėto darbo, vos tik darbas būna nufotografuotas, jam suteikiama valia ramiai sunykti. Simetriškuose pastato šonuose pagal anamorfozės principus įrengtos dvi instaliacijos: viena spalvinė, kita architektūrinė-spalvinė. Abi yra juodo apskritimo pavidalo. Dešinėje salėje: iš plonyčių lentelių sukaltas baltas tunelis, o ant jo – juodas apskritimas. Pastaroji linijų virpėjimu kiek priminė Kempino „Tūbą“. Kairėje salėje: juodais dažais nuteptos baltos kolonos ir salės kampas. Kaip ir kiekvienoje anamorfozėje, menininko sumanymą perskaityti galima į darbą žiūrint tik iš tam tikro taško, kuris parodoje buvo pažymėtas rodykle.

Georges Rousse instaliacija „Kablyje“

Nėra komentarų

PALIKITE KOMENTARĄ